STEM-LERAREN
LEERKRACHTEN WISKUNDE, WETENSCHAPPEN, INFORMATICA, FYSICA, BIOLOGIE EN CHEMIE EN TA’s en TAC’s RICHTEN VERENIGING VAN STEM-LERAREN OP.
De verschillende verenigingen van deze leerkrachten sloegen de handen in elkaar met enkele populaire online communities en richtten samen het Platform STEM-leraren op.
De nieuwe eindtermen leggen hen – tot hun vreugde – op de onderlinge samenhang van hun vakken te onderwijzen. Dat vraagt om nieuwe methodieken en manieren van lesgeven. Vakoverschrijdend samenwerken is voortaan essentieel. Leerkrachten geven aan dat het onduidelijk is hoe de nieuwe aanpak het best kan gebeuren. Onze leerkrachten zijn immers opgeleid voor één of twee vakken en nog niet voor de samenhang ervan. Ze moeten daarom de kans krijgen zich snel en grondig bij te scholen en de samenhang tussen de STEM-disciplines beter naar onze leerlingen te kunnen overbrengen.
Het Overlegplatform STEM-leerkrachten wil alvast het voortouw nemen in het bruggen slaan tussen de verschillende STEM-disciplines en wil het professionaliseren van STEM-leerkrachten hoog op de agenda zetten.
Benieuwd naar het Overlegplatform STEM-leerkrachten? Verdere info kan u op de webpagina overlegplatformstemleerkrachten.be.