Skip to content
Velewe VZW
  • Home
  • Lid worden?
  • Over ons
    • Bestuur
    • Statuten
    • Sponsoring
  • Contact
  • Inloggen

Velewe VZW

Vereniging Leraars Wetenschappen

VeLeWe organiseert een studienamiddag:

VeLeWe organiseert een studienamiddag:

1 april 2022 Stan Verbaenen

DE NIEUWE EINDTERMEN:
Hoe pakken we het goed aan?

Datum: woensdag 27 april.

Uur: 14.00 tot 17.30 uur.

Plaats: Conciencegebouw, Koning Albert II-laan 15, 1210 Brussel (dichtbij Station Brussel-Noord).

Online: De studienamiddag wordt ook gestreamd. Na inschrijving voor 24/04, krijg je op 26/04 de link toegestuurd.

Inschrijving voor fysische en/of online versie:

  • Voor niet-leden: 10 EUR
  • Voor leden: gratis

Inschrijven via de site van VeLeWe ( https://velewe.be/inschrijvingen/ in het vakje opmerking vermelden of je ter plaatse in het Consciencegebouw of online zal bijwonen)

en betaling op rekening van VeLeWe: BE71 0010 5526 9969 – BIC GEBABEBB met duidelijke vermelding van je naam.

Achteraf krijg je een attest van deelname.

Wil je lid worden en daarna gratis deelnemen: betaal 15 EUR op rekening van VeLeWe:
BE71 0010 5526 9969 – BIC GEBABEBB en vul het ledenformulier in op
https://velewe.be/ (Lid worden?)

Sprekers en onderwerpen: 

  1. Axel Maeyens, onderwijsadviseur Vlaamse overheid, procesbegeleider ontwikkelcommissie eindtermen wetenschappen (fysica) en technologie.

Gemoderniseerde onderwijsdoelen voor wetenschappen en STEM in de 2de en 3de graad van het secundair onderwijs.

  • Didier Van de Velde, Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Pedagogisch begeleider – coördinatie STEM- didactiek – vakcoördinatie Fysica – voorzitter diverse leerplancommissies

De plaats van STEM in de nieuwe leerplannen van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

  • Kris Dewit, leerkracht chemie, Horteco Vilvoorde

Indrukken van een leraar over zijn ervaring met oude en nieuwe eindtermen.

  • Marijke Das, directeur KAMSA Aarschot, scholengroep ADITE

Visie van een directeur op de implementatie van de nieuwe eindtermen in haar school.
Inzetten op alle pijlers van de organisatie – de tempel als model.

  • Marjan Meulewaeter en Wim Verreycken, inspectie onderwijs

Over de rol van de onderwijsinspectie bij validering van eindtermen, adviseren van leerplannen, ondersteunen, try-outen en doorlichten – met inbegrip van het groeipad hiervan’.

Met vriendelijke groet
Filip Buyse en Hetty Stinissen (bestuur VeLeWe)


Nieuws

Post navigation

PREVIOUS
Usolv-it is een oefen-, toets- en inspiratieplatform
NEXT
Nascholing MOS
Commentaar is niet mogelijk.

Creatief tijdens Covid-19

  • VeLeWe’s kijk op COVID-19
  • Korte filmpjes voor instructiemomenten
  • Gratis simulaties voor demo’s en virtuele labo’s (2de en 3de graad)
  • Projecten doen samen met je leerlingen
  • Eenvoudige of minder eenvoudige proefjes die leerlingen thuis kunnen doen
  • Sites met bundeling van allerlei tools
  • Oefeningen, vraagstukken en voorbereiding op toegangs-en ijkproeven
  • Lesmateriaal voor afstandsonderwijs
  • Uitgevers bieden materiaal aan voor afstandsonderwijs
  • Materiaal aangeboden door VeLeWe -leden en bestuursleden

Recente berichten

  • Erfpunt Academie
  • EEKHOUTACADEMY
  • Nascholingen UAntwerpen voor leerkrachten fysica dit semester
  • Word jij de ZOO Science Jongste Wetenschapper?
  • STEM-practicum Sensor Socks – UHasselt
© 2023   Copyright Velewe VZW