Gevoelige thema’s
Liggen er thema’s gevoelig in de klas? Ervaar je spanning of controverse? Dan zoeken we je voor een onderzoek van KU Leuven.
In een doctoraatsproject onderzoeken we wat aan de basis ligt van spanningen wanneer je lesgeeft over gevoelige thema’s. Daarin zijn we op zoek naar leerkrachten fysica (in de 2e en 3e graad van de doorstroom of dubbele finaliteit). We weten dat fysica niet het vak is waarin veel spanningen zijn, maar de vergelijking met andere vakken (biologie, humane wetenschappen, geschiedenis) is belangrijk in dit onderzoek. Ook als je twijfelt of er echt spanning is in de klas, mag je je inschrijven.
Inschrijven voor het onderzoek kan via www.tactresearch.be.
Voor dit onderzoek is financiële compensatie voorzien. Je krijgt, afhankelijk van de studie, een waardebon van 30/50/100 euro. Daarnaast draag je uiteraard bij aan onderzoek, word je uitgenodigd tot een online community waar je ervaringen en materialen kan uitwisselen en mag je gratis deelnemen aan een studiedag.
Leonie Vanhove, Virginie Lemmens (PhD-studenten)
Prof. Jan Sermeus, Prof. Machteld Vandecandelaere (promotoren)